Mekong delta - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Ilse Zijlstra - WaarBenJij.nu Mekong delta - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Ilse Zijlstra - WaarBenJij.nu

Mekong delta

Blijf op de hoogte en volg Ilse

26 Februari 2017 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hoi lieve allemaal!

Het is vandaag zondag en dat betekend dat ik precies 1 week in Vietnam ben. Het is best wel gek hoe snel je gewend raakt aan de grote stad, de duizenden motors en de temperatuur (30+ elke dag). Ik weet nog dat ik vorige zondag zo overwhelmed was door alle drukte en het verkeer, maar inmiddels steek ik de straten over als een echte Vietnamees (ogen dicht en pray ;)) Ho Chi Minh, en zeker onze campus, voelt voor mij al een beetje als thuis en daar ben ik heel blij om!

Ik ben net terug van een weekend trip naar de Mekong Delta. Zaterdag heel vroeg in de morgen zijn we vertrokken en rond een uur of 9 kwamen we aan. Het was een compleet andere wereld dan het drukke Ho Chi Minh. In de Mekong delta is het kalm, er is veel mooie natuur en misschien wel het fijnste: frisse lucht! (Ze dragen in de stad niet voor niks van die mondkapjes, de uitlaatgassen zijn echt heel erg)
Het was een heel leuk weekend. We hebben rondgefietst op de eilanden, gezien hoe rijstnoedels gemaakt worden, allerlei soorten vers fruit geproefd, geluisterd naar typisch vietnameze muziek en ook spannende dingen zoals krokodillen voeren en een python vasthouden! Uiteindelijk hebben we geslapen in een homestay bij de lokale bevolking. Zij hebben ook voor ons gekookt. Het was interessant om te zien hoe de mensen hier leven. Echt een heel groot verschil met Nederland.

Morgen begint mijn eerste officiële week met vrijwilligerswerk. We beginnen om 7.30 dus nu eerst maar lekker slapen.
In de volgende post zal ik mijn ervaringen van het vrijwilligerswerk delen. En vast ook nieuwe avonturen :)

Byeeee!

  • 26 Februari 2017 - 14:50

    Nita:

    Hoi Ilse,

    Fijn dat je het naar je zin hebt. Ik heb gisteren de foto's gezien die je naar heit en mem hebt gestuurd. Wat een ervaringen doe jij op! Die slang om je nek was gezien je gezichtsuitdrukking iets minder geloof ik. Leuk dat je aansluiting hebt in de groep en dat je je helemaal thuis voelt. Nu morgen aan de slag! Ook dat is vast een mooie ervaring. Ik denk dat wij ook maar snel onze plannen om naar Vietnam te gaan moeten uitvoeren. Hier is alles okay. Ineke heeft een hele dikke buik maar frummel blijft nog even zitten. Morgen moet ze officieel nog 3 weken. Het kan dus ieder moment gebeuren maar het kan ook nog even duren. We wachten in spanning af. We laten van ons horen!
    Lieve Ilse, pas goed op jezelf maar geniet van alles om je heen.
    Een hele dikke zoen van mij, Nita

  • 26 Februari 2017 - 16:27

    Roelie:

    Beste Ilse,

    Volgens mij heb ik mijn eerste mailtje verkeerd verzonden. (tijdje terug)
    Wat een ervaringen. En dan wat nog komen gaat....
    Ik kan me voorstellen dat je hoofd soms helemaal vol zit.
    Na deze warming-up, morgen beginnen aan je vrijwilligerswerk. Succes.
    Een nieuw hoofdstuk. Dat gaat je vast lukken.
    Ik vind het geweldig stoer hoor wat je allemaal onderneemt.
    Bedenk wat je allemaal doet, maar doe het wel.
    Wat is dat toch handig en leuk dat je op deze manier te volgen bent en wij, op deze manier,
    wat van het land te zien krijgen.
    Heel veel plezier met z'n allen.
    Wij zijn net terug van een stormachtig weekje Texel. Héérlijk.

    Lieve groet van Meindert en Roelie

  • 26 Februari 2017 - 16:28

    Guido :

    Hey ils,

    Wat leuk dat je zo geniet. Je kunt trots op jezelf zijn. Geniet ervan. ben benieuwd naar je nieuwe avonturen.

    Liefs je broer

  • 26 Februari 2017 - 19:37

    Yvonne:

    Lieve Ilse,
    Wat maak je ontzettend veel leuke dingen mee in zo'n korte tijd! Wat fijn dat je al zo snel je draai kunt vinden. Heel leuk om je verhalen te lezen en je foto's te zien.
    Heel veel succes en plezier morgen met het vrijwilligerswerk
    Xxx Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Ilse

Actief sinds 14 Feb. 2017
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 89462

Voorgaande reizen:

18 Februari 2017 - 26 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: