Heel veel nieuwe ervaringen - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Ilse Zijlstra - WaarBenJij.nu Heel veel nieuwe ervaringen - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Ilse Zijlstra - WaarBenJij.nu

Heel veel nieuwe ervaringen

Blijf op de hoogte en volg Ilse

21 Februari 2017 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Xin Chào!

Ik heb het idee dat ik zoveel beleef, dat wanneer ik 1x per week schrijf het zal eindigen in een soort boek. Dus daarom nu alweer een kort verslagje (het is langer geworden dan gehoopt) over mijn eerste twee volle dagen hier!
Zondag kon ik nog niet goed slapen, vanwege de jetlag en de warmte en vanwege het feit dat we met zoveel meiden op 1 kamer liggen. Maar toch heb ik maandag een hele leuke dag gehad.
We zijn deze week begonnen met een introductie week en ons groepje bestaat uit 7 mensen. In de ochtend zijn we naar het oorlogsmuseum geweest. Dit was heel intens. Ze lieten veel foto's zien van de oorlog en we waren daar allemaal heel erg van onder de indruk.
Gelukkig konden we daarna onze zinnen verzetten, met een bezoekje aan de grootste markt van Ho Chi Minh. Je kan er echt letterlijk alles krijgen. Ik ben inmiddels een pro in afdingen (geleerd van onze tourguide). Voor 3 broeken vroegen ze 700.000 en uiteindelijk betaalden we 270.000 (omgerekend is dat ongeveer 11 euro). Alles is hier echt heel goedkoop.

Vandaag was onze tweede dag van de introductie week. Sochtends hebben we wat sightseeing gedaan in Ho Chi Minh. Onderandere het paleis, de kerk en het postkantoor hebben we gezien.
Smiddags hebben we armbandjes gemaakt voor een lokaal weeshuis. Dit was een mooie ervaring. Er zijn heel veel weeskinderen in Ho Chi Minh, dus het is fijn dat we een beetje kunnen helpen. Daarna hebben we spelletjes gedaan met een paar lokale studenten. Ook dit was heel interessant. Ik sprak met een jongen die vertelde dat hij nog nooit verder heeft gereisd dan Ho Chi Minh, omdat dat te duur was. Terwijl een treinkaartje naar het noorden nog niet eens 20 euro kost... Je gaat je echt beseffen hoe goed we het in Nederland hebben. Dat is best wel een contrast met de bevolking hier.
In de avond hebben we een streetfood tour gedaan. En nu komt het spannendste deel: deze tour deden we achterop een motor!
Ik heb vandaag geleerd dat Ho Chi Minh 10 miljoen inwoners heeft en per elke 2 inwoners is er 1 motor. Dat zijn dus 5 miljoen motors en vanavond zat ik op 1 van ze!!! (Mem had het niks gevonden haha). We zijn langs verschillende streetfood tentjes gegaan en hebben heerlijk Vietnamees eten gehad. De hele ervaring was echt super leuk!
Ik zal wat foto's en video's plaatsen van mijn ervaringen van de afgelopen twee dagen. Tot zover vind ik Vietnam een fantastisch land.
Vrijdag is mijn eerste dag op mijn eigen vrijwilligersproject en dit weekend hebben we een trip geboekt naar de Mekong Delta. Dus daarna zal ik jullie weer updaten!

xxxxx van mij

Filmpje achterop de motor:

  • 21 Februari 2017 - 17:28

    Veerle, Hans, Mem En Heit:

    Hoi lieve ils.

    Wat super leuk om te lezen!
    Wat een verschil. Jij in de 30 graden en wij in de sneeuw.
    Al hoewel we je wel erg missen hier op wintersport, vinden we het super fijn dat je zo geniet daar!
    Nog maar 2 dagen op reis en nu al zo veel beleefd!
    We kunnen niet wachten op de rest!

    Heel veel liefs van ons allemaal xxxxx

  • 21 Februari 2017 - 18:09

    Joop Van Der Linden:

    Hoi Ilse,

    Fijn dat je goed bent aangekomen en al zoveel indrukken hebt opgedaan.
    Inderdaad een land met een forse geschiedenis. Ik was nog jong toen de oorlog daar zich afspeelde, maar kan het mij nog goed herinneren. Goed om dat in een museum over je heen te laten komen. Het is mooi om de geschiedenis te begrijpen wanneer je tussen de bevolking begeeft.
    Wij gaan je op de voet volgen. Joop

  • 21 Februari 2017 - 21:57

    Ine:

    Ilse we wensen je een mooi tijd ,doe voorzichtig in het buitenland .knuffel,

  • 22 Februari 2017 - 09:26

    Monique Hermans:

    Hallo Ilse,

    Wat een mooi verslag en wat een mooie ervaringen heb je al gehad. Het is erg fijn om zo een beetje met je mee te reizen. Verheug me op het vervolg. Geniet er lekker van.
    Heel veel liefs x

  • 24 Februari 2017 - 12:13

    Ingrid Zijlstra:

    Lieve Ilse,

    We zijn vandaag bij beppe en hebben net jouw laatste verhaal, film en de foto's bekeken. Wat mooi en indrukwekkend allemaal! (voor ons ook nog wel een beetje herkenbaar). Hopelijk is het gezellig met de groep. Succes met de start van het vrijwilligerswerk.
    Hier gaat alles prima. Heit, mem, Veerle en Hans zijn weer veilig thuis (belden net) en wij doen een dagje Friesland. Na een regenachtige en stormachtige dag, schijnt vandaag de zon weer. Maar 33 graden, daarvoor moet je toch echt in Vietnam zijn. Geniet ervan!

    Veel liefs van beppe, Peter, Wybren, Djurre en Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Ilse

Actief sinds 14 Feb. 2017
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 89464

Voorgaande reizen:

18 Februari 2017 - 26 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: