6 dagen, 2 nachttreinen en 1050 km verder! - Reisverslag uit Hương Trà, Vietnam van Ilse Zijlstra - WaarBenJij.nu 6 dagen, 2 nachttreinen en 1050 km verder! - Reisverslag uit Hương Trà, Vietnam van Ilse Zijlstra - WaarBenJij.nu

6 dagen, 2 nachttreinen en 1050 km verder!

Blijf op de hoogte en volg Ilse

18 Maart 2017 | Vietnam, Hương Trà

6 dagen en 1050 km verder ben ik nu in Hue, precies in het midden van Vietnam!

Onderweg ben ik op twee plekken gestopt, Nha Trang en Hoi An en heb ik inmiddels ook mijn eerste twee nachttreinen gehad. De eerste was goed, ik voelde me net Harry Potter in de trein onderweg naar Zweinstein. De tweede was helaas een beetje traumatisch omdat ik toen in een bed moest waar vlak daarvoor een oudere Vietnamese man had liggen slapen, met nog verse zweetvlekken in de lakens en een haar op het kussen.. (Veer, ik weet zeker dat jij uitgestapt was hahaha) Gelukkig heb ik een eigen reislakenje en kussensloop mee. Maar ik ben blij dat ik nog maar 1 nachtttein te gaan heb.

Wat heb ik verder gedaan ik deze dagen?
- De zonsopgang gezien aan het strand (Nha Trang)
- Voor het eerst een modderbad gehad in een luxueuze spa in de bergen (Nha Trang)
- Indrukwekkende tempels en Boeddha's bekeken (Nha Trang)
- Een eigen broek ontworpen en op maat laten maken in 1 van de 400 kleermakers in Hoi An.
- Fietstocht door de rijstvelden (Hoi An)
- Op een waterbuffalo gereden.
- Een 90-jarig koppel ontmoet die nog steeds hun eigen boerderij onderhouden (100% beste ontmoeting tot nu toe!!)

Wat gebeurd er veel in een paar dagen he... Ik geniet met volle teugen en probeer alles zo goed mogelijk vast te leggen.

Nu Hue ontdekken, de voormalige keizerlijke hoofdstad van Vietnam, met een historisch centrum wat op de Unesco werelderfgoedlijst staat. Ik ben benieuwd!

Fijn weekend allemaal en een dikke kus van mij!

  • 18 Maart 2017 - 09:51

    Ankie Schaafsma:

    Lieve Ils en andere volgers, de vijfde van Ilse haar poging om verhaal te plaatsen, lukt wel! Het is weer een prachtig verslag Ils, zo reizen we allemaal een beetje met je mee.
    Kuskus van mem.

  • 19 Maart 2017 - 14:29

    Margje Zijlstra:


    Lieve Ilse

    Wat heb je in een paar dagen al weer veel beleefd en wat geweldig dat wij dat kunnen
    volgen. Dat oude echtpaar ziet er nog heel goed uit. En zo te zien genieten ze ook nog wel van het leven . Het is niet veel mensen gegeven om als koppel zo lang bijelkaar te blijven! Heb je een mooie huid gekregen
    door dat modderbad? Ik ben benieuwd!Ik heb de atlas er even bij gehaald om te zien waar je nu bent!
    Geniet de komende dagen van het vervolg van de reis en ik verheug me op je volgende verslagen.
    Een dikke tút van Beppe

  • 19 Maart 2017 - 18:58

    Aukje Van Der Linden:

    Hoi Ilse,
    Geweldig dat het weer gelukt is met je verslag.
    Wat een prachtige foto's!!
    Je maakt wel heel veel leuke dingen mee super.
    Wat moet blij zijn dat je dit doet heb er groot respect voor!
    Was het modderbad lekker? Jij kunt er niet mooier door worden haha.
    En die oude mensjes geweldig zo stralend.
    Wij krijgen ook zo'n mooi beeld van alles en genieten ervan!
    Lieve schat geniet nog heel veel van alles wat nog gaat komen.

    Dikke tuut von us.

  • 20 Maart 2017 - 11:43

    Nita:

    Lieve Ilse, wat ben ik blij om je zo te zien stralen op de foto's. Wat een ervaring! Ik heb al tegen Rudie en Timon gezegd dat mijn backpac in het najaar maar weer naar Vietnam moet maar dan op mijn eigen rug. Als ik al je. Erhalen lees en je foto's zie dan krijg ik steeds meer zin om ook te gaan. Misschien.........we zullen zien.
    Vandaag is Ineke uitgerekend maar Frummel maakt nog geen aanslagen om zijn warme plekje te verlaten. Maar zoals beloof zodra er nieuws is hoor je het.
    Voor nu eerst maar weer een dikke knuffel van mij xx

  • 20 Maart 2017 - 18:26

    Ingrid Zijlstra:

    Lieve Ilse,

    Wat een mooie verhalen en foto's! Fijn om zo een beetje 'met je mee' te reizen.
    Geniet er van!

    Dikke tút van Ingrid en de mannen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hương Trà

Ilse

Actief sinds 14 Feb. 2017
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 89459

Voorgaande reizen:

18 Februari 2017 - 26 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: